Mermaid's Tavern

Η θρυλική pub του Λονδίνου αναβιώνει στο ελληνικό διαδίκτυο.

Δευτέρα, Αυγούστου 07, 2006

"Αντιγόνη" σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή

Το πρόβλημα με τα κλασσικά έργα, τόσο του θεάτρου όσο και της μουσικής, είναι ότι είναι αρκετά δύσκολο να αποτιμήσεις τις εκτελέσεις τους ειδικά όταν αυτές γίνονται από καταξιωμένους στο χρόνο καλλιτέχνες. Συχνά φεύγεις από το θέατρο ή από την αίθουσα συναυλιών και αναρρωτιέσαι αν ήταν η παράσταση τελικά που σου άρεσε ή αν ήταν το κλασσικό έργο που σε γοήτευσε για ακόμη μια φορά.

Η "Αντιγόνη" του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή όμως δεν μου δημιούργησε καμία αμφιθυμία τέτοιου είδους. Η παράσταση ήταν πολύ αδύναμη αν και ως πρόταση διδασκαλίας αρχαίου δράματος είχε κάποιο ενδιαφέρον και διασώθηκε σαφώς από τον υπέροχο, ποιητικό λόγο του Σοφοκλέους, από τον πολύ δυνατό χορό και από τους δεύτερους ρόλους οι οποίοι φαίνεται πως υπέστησαν μικρότερης έκτασης σκηνοθετικές παρεμβάσεις και οι ηθοποιοί αφέθηκαν στο να τους αναδείξουν.

Υπάρχει μια σειρά σκηνοθετών που αγαπώ πολύ τη δουλειά τους, ανάμεσα σε αυτούς ο Λευτέρης Βογιατζής και ο Γιάννης Χουβαρδάς, οι οποίοι όμως πάσχουν από ένα σοβαρό ελάττωμα από το οποίο παρασύρονται κάθε φορά που καταπιάνονται μ'ενα μεγάλο έργο. Το ελάττωμά τους αυτό είναι ότι "κομπλάρουν" απέναντι στο μέγεθος του έργου και αισθάνονται την ανάγκη να υψωθούν πάνω από το συγγραφέα παραβαίνοντας ουσιαστικά τις συμβάσεις του έργου και αλλιώνοντας, εν τέλει, τη φυσιογνωμία του.

Αυτή τη φορά, φαίνεται πως ο ταλαντούχος Λευτέρης Βογιατζής αποφάσισε πως το έργο του Σοφοκλή δεν πρέπει να λέγεται "Αντιγόνη" αλλά " Κρέων" και έτσι έστησε όλη τη σκηνοθεσία γύρω από το ρόλο του Κρέοντα τον οποίο είχε κρατήσει για τον εαυτό του... Έτσι, παραβίασε τη βασική σύμβαση που διέπει το έργο του Σοφοκλή και θέλει τον ήρωα στο επίκεντρο ( που στο συγκεκριμένο έργο είναι η Αντιγόνη και όχι ο Κρέων! ) ώστε να αναδεικνύεται σταδιακά η μοναξιά και η απομόνωσή του από το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ζει και να πραγματωθεί το τραγικό. Για να φανούν οι ηθικές συγκρούσεις τις οποίες βιώνει ο ήρωας, ο συγγραφέας στείνει διαλόγους- στιχομυθίες του ήρωα με τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου. Ε όλα αυτά πηγαίνουν περίπατο όταν μετατοπιστεί το κέντρο βάρους του έργου.

Έπειτα, όσοι παρακολουθούμε επί χρόνια τον Βογιατζή ως ηθοποιο, γνωρίζουμε ότι έχει το χαρακτηριστικό πρόβλημα εκφοράς του λόγου. Δεν μπορεί να "βγάλει" μεγάλες φράσεις γιαυτό και τις κόβει, δίνοντας συχνά την αίσθηση ότι κάθε φράση είναι και ερωτηματική. Το πρόβλημα αυτό το εξισορροπεί με τη καλή θεατρική του κίνηση και τις εκφράσεις του προσώπου του. Αυτό βέβαια, λειτουργεί όταν παίζει σε κλειστό θέατρο και με τους θεατές δίπλα του γιατί αλλιώς... Μπορεί να είμαι καχύποπτη αλλά επειδή όπως όλοι, έχω ακούσει και εγώ ιστορίες για τον παλιοχαρακτήρα του Βογιατζή, δεν θα μου έκανε εντύπωση αν κάποιος μου έλεγε πως επίτηδες έβαλε όλους τους ηθοποιούς στην Αντιγόνη να μιλούν με το δικό του τρόπο... Την Μουτούση την έχω δει πολλές φορές, δεν μιλάει έτσι. Η Σαουλίδου, το ίδιο. Και αν η διακεκομμένη εκφορά του λόγου, δεν αποτελεί πρόβλημα στο κλειστό θέατρο γιατί εξισορροπείται απο τα υπόλοιπα, στο τεράστιο ανοιχτό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου όπου δεν είναι δυνατό στο θεατή να δει απο κοντά τις κινήσεις και τις εκφράσεις του προσώπου, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα. Και αν δε οι ηθοποιοί έχουν να απαγγείλουν την απαράδεκτη μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, τότε κάποιες στιγμές το κοινό νιώθει ότι βλέπει τηλεοπτικό σήριαλ...

Στα ατού της παράστασης, ήταν ο πολύ δυνατός χορός. Καθόμουν στη μέση του κοίλου , στο τέλος του πρώτου διαζώματος και ευτυχώς που δεν καθομουν πιο χαμηλά και έτσι μπόρεσα και χάρηκα την αέναη κυκλική κίνηση του χορού. Βρήκα καταπληκτική την άποψη ότι όλος ο θίασος αποτελεί το χορό από τον οποίο οι πρωταγωνιστές βγαίνουν κάθε φορά για να παίξουν τα επεισόδια. Τα φωνητικά του Σακκά ήταν για τα πανηγύρια και μακάρι να είχε τον τσαμπουκά να βάλει βυζαντινή μουσική αληθινή παρά αυτά τα ντε μεκ βυζαντινά μουρμουρίσματα που δεν λειτούργησαν.

Το "σκηνικό" δεν λειτούργησε άσχημα τελικά. Έδινε την αίσθηση της κάψας και του δράματος που λαμβάνει χώρα κάτω από τον καυτό ήλιο και το σκληρό φως. Τα κουστούμια ήταν αδιάφορα, ευτυχώς που δεν εξετράπη προς την υπερβολή η σκηνογράφος όσον αφορά στα κουστούμια.

Ο Λευτέρης Βογιατζής ως Κρέων ήταν απλά κακός. Δεν έχει φωνή για τραγωδία ο άνθρωπος και χωρίς φωνή δε γίνεται δουλειά στα έργα αυτά αλλά δεν μου έκανε εντύπωση, ξέρω πως η τραγωδία δεν του πάει, το ζήτημα είναι γιατί δεν το ξέρει αυτός. Η Αμαλία Μουτούση με απογοήτευσε όμως. Περίμενα πολύ καλύτερη Αντιγόνη, θα λεγε κανείς πως ο ρόλος είναι για τα μέτρα της , πιστεύω πως τη χαντάκωσε η σκηνοθεσία και ο τρόπος που μίλαγε, βάζω στοίχημα πως αυτό ήταν επιταγή του σκηνοθέτη. Περίμενα μεγαλύτερη εσωτερικότητα, όμως έβγαλε ένα δύστροπο κοριτσάκι. Η Ισμήνη ήταν καλύτερη αν και αυτή έπασχε από το γνωστό πρόβλημα της εκφοράς του λόγου που ήταν ενοχλητικό. Ο Νίκος Κουρής ως Αίμονας ήταν συγκινητικός. Απορώ πως ανέχτηκε να παίξει τη σκηνή με τον Κρέοντα κρατώντας συνεχώς το σακάκι του πάνω από τον ώμο... Αν δεν ήταν αυτός η σκηνή θα θύμιζε " Λάμψη" με τον Γιάγκο Δράκο να τσακώνεται μ'εναν από τους γιούς του. Εδώ να αναφέρω ότι ο Βογιατζής σε ιδιαίτερα τραγικές στιγμές έβγαζε στον κόσμο γέλιο και δεν ήταν το γέλιο της αμηχανίας μπροστά στο τραγικό! Φυσικά σε αυτό φταίει και η επίπεδη μεταφραση.

Ο Τειρεσίας ενσαρκώθηκε από την Στεφανία Γουλιώτη και ήταν πολύ καλός. Μάλιστα ο διάλογος με τον Κρέοντα φώτισε το πόσο κακός ήταν ο δεύτερος! Εξαιρετική και η Αλεξία Καλτσίκη ως Άγγελος η οποία ήταν η μόνη που διέθετε φωνή για τραγωδία και η μόνη που κατάφερε να δημιουργήσει συγκίνηση και να φορτίσει εξαιρετικά το κλίμα, πριν από την τελική είσοδο του Κρέοντα στη σκηνή.

Τώρα ας μου εξηγήσει κάποιος, τί έχει κάνει ο ρόλος της Ευρυδίκης στον Βογιατζή και του έβγαλε τα μάτια δίνοντάς τον σε άντρα ηθοποιό; Η Ευρυδίκη ήταν σοκαριστική ( με την κακή έννοια) γιατί δεν ήταν ότι ένας άντρας υποδύονταν μια γυναίκα αλλά ότι ο γυναικείος ρόλος αποδόθηκε ωσάν να ήταν γραμμένος για τραβεστί. Τί να πω. Κουλαμάρες σαν και αυτές που κάνει ο Χουβαρδάς όταν ανεβάζει Ίψεν...

Στην αρχή η παράσταση με εξόργισε τόσο που ήθελα να φύγω, στη συνέχεια όμως με ηρέμησε η κίνηση του χορού και ο υπέροχος λόγος του Σοφοκλή, που παρά την κακοποίηση που υπέστη από τον μεταφραστή αποδείχτηκε για πολλοστή φορά τόσο ισχυρός ώστε να αντέχει να κουβαλάει στην πλάτη του τα σκηνοθετικά πειράματα του καθενός χωρίς να γελοιοποείται το έργο του.

Για άλλη μια φορά, ήταν ο Σοφοκλής που καθάρισε.

45 Comments:

Blogger Θεριό Ανήμερο said...

Αν και δεν είδα την παράσταση, υποκλίνομαι στην άρτια διατυπωμένη κριτική σου!

Αυγούστου 07, 2006 1:01 μ.μ.  
Blogger Old Boy said...

Mα γιατί σας χαλάει τόσο πολύ ο τρόπος εκφοράς του λόγου του Βογιατζή; Εγώ βρίσκω ότι έχει μια μουσικότητα.

Αυγούστου 07, 2006 5:06 μ.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Κι εγώ δεν είδα ακόμα την παράσταση, δυστυχώς την περιμένω ν' ανέβει στα βόρεια. Ωστόσο, νομίζω ότι η εκφορά του λόγου από το Βογιατζή (γενικά) δεν είναι πρόβλημα αλλά επιλογή και μάλιστα ευφυέστατη και ουσιαστικότατη. Οι μακριές προτάσεις δεν είναι για να τις λέμε μονοκοπανιά, έτσι κι αλλιώς, κι ο λόγος της αρχαίας τραγωδίας δεν είναι ποιηματάκι να το απαγγέλλουμε με την καλή μας τοποθέτηση (τουλάχιστον αν δεν παίζουμε -πια- στο 1900)επειδή "έτσι πρέπει να μιλά κανείς στην τραγωδία" (επιφυλάσσομαι βέβαια για το χώρο, γιατί δεν έχω δει πώς λειτουργεί -αν λειτουργεί- η φωνητική επιλογή του Βογιατζή στην Επίδαυρο!). Η δουλειά του ηθοποιού πάνω στο λόγο περιλαμβάνει και τους τονισμούς και τις ανάσες και τα κοψίματα του λόγου στα σημεία που ο ίδιος και η σκηνοθεσία θεωρούν κατάλληλα. Οι παρατονισμοί και τα ανορθόδοξα κοψίματα του Βογιατζή δεν γίνονται γιατί δεν μπορεί να μιλήσει αλλιώς (!) αλλά για ν' αναδείξει το φως του κειμένου με τον τρόπο που το βλέπει εκείνος. Επιπλέον (κατά την ταπεινή μου γνώμη -και ομολογώ ότι είμαι ενθουσιώδης θαυμάστρια του Βογιατζή-) η εκφορά του λόγου του για 'μένα είναι απόλυτα θεατρική. Το πρόβλημα προκύπτει όταν η διδασκαλία του στους άλλους ηθοποιούς τους καπελώνει και δεν ενσωματώνεται στη δουλειά τους, οπότε και βλέπεις καθαρά τη σκηνοθεσία του Βογιατζή πάνω τους. Δεν ξέρω αν αυτό συνέβη στην Αντιγόνη, οπότε δεν μπορώ να μιλήσω.
Και κάτι ακόμα... τι εννοείς μετακινήθηκε το βάρος στον Κρέοντα;
Διαφωνώ με το ότι το επίκεντρο στις τραγωδίες του Σοφοκλή είναι ο ήρωας κι ότι για να φανούν οι ηθικές συγκρούσεις που βιώνει εκείνος "στήνονται" οι στιχομυθίες με τα υπόλοιπα πρόσωπα. Πρώτον, βρίσκω τουλάχιστον απλουστευτική την άποψη ότι "η αρχαία τραγωδία είναι αυτό κι αυτό" κι ότι ο συγγραφέας "κάνει αυτό κι αυτό". Υπάρχουν άπειρες αναγνώσεις πάνω στα έργα και το θέατρο είναι η ερμηνεία ενός έργου επί σκηνής. Το έργο τέχνης στο θέατρο είναι αυτό που προσλαμβάνεις ως θεατής- το κείμενο δεν είναι θέατρο και δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος που πρέπει ν' ανεβαίνει. Αυτό θα καθιστούσε το σκηνοθέτη απλό διεκπεραιωτή.
Πέρα απ' αυτό όμως (απόψεις είναι αυτές, άλλωστε) αυτά που διδαχθήκαμε στο σχολείο περί του μεγαλείου της τραγικής Αντιγόνης έχουν από καιρό ξεπεραστεί. Διαβάζοντας προσεκτικά και χωρίς προκαταλήψεις το κείμενο βλέπουμε ότι το έργο έχει δύο "σοφόκλεια πρόσωπα", δύο τραγικούς ήρωες, δύο ανθρώπους που υπερασπίζονται μέχρι ανοησίας τα πιστεύω τους: την Αντιγόνη ΚΑΙ τον Κρέοντα. Το θέμα είναι, όμως, ότι σύμφωνα με τον ιδεολογικό εξοπλισμό της Αθήνας του 5ου αι., αυτός που έχει "δίκιο" και που χρησιμοποιεί ορθά τον πολιτικό λόγο είναι ο Κρέοντας, όχι η Αντιγόνη. Εκείνη είναι ένα κοριτσάκι που μηχανορραφεί κατά της εξουσίας έξω από τις πύλες του οίκου (για να μην πούμε ότι παρασέρνει και την αδελφή της στα "άγριά" της). Η Αντιγόνη δεν μπορεί να εκφέρει ορθό λόγο, δε μιλά για το εμείς, αλλά για το εγώ, και το εμένα, και είναι, γενικά, ένας προβληματικός ήρωας (εξάλλου, "η τραγωδία ξεκινά όταν ο ήρωας από πρότυπο, γίνεται πρόβλημα" κατά Vernant). Τα πράγματα περιπλέκονται και τελικά η Αντιγόνη "δικαιώνεται" όταν ο Κρέων χάνει την πολιτική ψυχραιμία του και δρα κι αυτός όχι ως πολιτικός και μέλος του όλου αλλά ως εγώ, ως -με μια λέξη- ήρωας. Τέλος πάντων. Αυτή η συζήτηση είναι πολύ μεγάλη και πολύ ενδιαφέρουσα -νομίζω- και θα 'θελα να επιστρέψουμε όταν δω κι εγώ την παράσταση. Επειδή ήδη έχω γράψει πολύ περισσότερο απ' όσο θα 'πρεπε (και χωρίς να το δικαιούμαι κιόλας) αυτό που θέλω να πω ουσιαστικά δεν είναι ότι δε διαβάζεις σωστά το έργο κι ότι αυτά που λέω εγώ είναι σωστά, αλλά ότι οι σκηνοθεσίες μας προσφέρουν άλλες οπτικές. Για να τις δούμε πρέπει να μην έχουμε προκατασκευασμένες ιδέες για το τι είναι το έργο. Ύστερα μπορούμε να τις δεχτούμε ή να τις απορρίψουμε.

(Για να μην παρεξηγηθώ τελείως, έχω δει την Αντιγόνη που είχε ανεβάσει πριν από χρόνια στον κλειστό του χώρο. Δεν ξέρω αν πρέπει να περιμένω κάτι ριζικά διαφορετικό στην ανάγνωση του έργου, ακόμα κι έτσι όμως, οι διαφωνίες μου δεν είναι παραστασιακές αλλά για το ζήτημα εκφοράς του λόγου του Βογιατζή γενικά και για τον τρόπο αντιμετώπισης της αρχαίας τραγωδίας).

Σόρρυ για το μακρυνάρι. Μου πάτησες τον κάλο με το Βογιατζή :-)

Αυγούστου 07, 2006 7:41 μ.μ.  
Blogger Ελένη said...

O τρόπος που μιλάει ο Βογιατζής είναι handicap δεν το έχει διαλέξει, εκτός αν δεν τον έχετε δει πολλές φορές στη σκηνή και το λέτε αυτό.

Φιλομήλα, να σας κάνω μια αδιάκριτη ερώτηση πριν απαντήσω, πόσο χρονών είστε; Αν η ερώτηση είναι αδιάκριτη, παρακαλώ, αγνοήστε την.

Αυγούστου 07, 2006 7:49 μ.μ.  
Blogger Old Boy said...

Toν έχω δει άλλες τρεις φορές στο θέατρο και στο ΑΚΡΟΠΟΛ του Βούλγαρη.
Προβιβάζομαι; ;)

Αυγούστου 07, 2006 8:24 μ.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Τον έχω δει πολλές φορές στο θέατρο (και το Ακροπόλ, σου άρεσε το Ακροπόλ Old boy?). Όσες φορές έχουμε μιλήσει κι όσες συνεντεύξεις του έχω ακούσει δεν μου έδωσαν την εντύπωση ότι έχει κάποια αναπηρία. Να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε ή γνωρίζετε κάτι παραπάνω;

Εσείς πόσο χρονών με κάνετε;
Περιμένω τις απόψεις σας.

(Γιατί μιλάμε στον πληθυντικό;)
(Οι κεραίες μου πιάνουν επίθεση στο κύρος του συνομιλητή... Αν έχω άδικο, χίλια συγγνώμη.)

Αυγούστου 07, 2006 9:56 μ.μ.  
Blogger Old Boy said...

Γενικά δεν έχω και την καλύτερη άποψη για τον (σκηνοθέτη) Βούλγαρη. Το «Ακροπόλ» όμως μου άρεσε και θεωρώ ότι είναι μια ταινία του που, εν αντιθέσει με τις περισσότερές του, κατόρθωσε να φτάσει εκεί που θα μπορούσε βάσει του θέματός της να φτάσει.

Αυγούστου 08, 2006 1:31 π.μ.  
Blogger Ελένη said...

Αχ κύριε Old Boy μου, εσείς είστε τέλειος, αφήστε που η 7η Αυγούστου καταχωρήθηκε στη μπλογκόσφαιρα ως η μέρα που διατυπώσατε κάποια σαφή άποψη για κάτι! :-)

Φιλομήλα, από περιέργεια θέλω να δω πόσο χρονών είσασταν το 1992, that's all. Αν θέλετε μου απαντάτε αν όχι, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εγώ μιλάω στον πληθυντικό εσείς μπορείτε να μου μιλάτε όπως θέλετε!

Αυγούστου 08, 2006 9:33 π.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Θα σας λύσω απορίες αν σας πω ότι την Αντιγόνη του 1992 εγώ την είδα πριν από μερικούς μήνες; :-)
Εξακολουθώ να περιμένω απάντηση...

Αυγούστου 08, 2006 10:36 π.μ.  
Blogger Composition Doll said...

Εγώ το 1992 ήμουν 12. Τι κερδίζω?

:p

Όσο για την κριτική της παράστασης τα είπαμε και συμφωνούμε, μην επανέρχομαι.

Αυγούστου 10, 2006 12:58 μ.μ.  
Anonymous siegmund said...

καλησπερα στη γοργονοπαρεα! η συζητηση τραβηξε αναποφευκτα το ενδιαφερον μου, καθοτι ανηκω και γω στην κατηγορια των "Βογιατζικων", στον βαθμο που μπορω, ζωντας στη θεσσαλονικη. αναμενω την παρασταση στα βορεια, καθοτι τα νοτια δεν μας εκατσαν.. παρ'ολ'αυτα βρισκω πως ειστε λιγο γεωργουσοπουλεια στην κριτικη σας, ω αγαπητη οικοδεσποινα. οφειλω, να ομολογησω, παντως πως την αντιγονη του ΄92 τη βρηκα λιγο "παιδικη", τους Περσες του ομως καθολου!
ευχαριστω για τη φιλοξενεια!

Αυγούστου 10, 2006 7:07 μ.μ.  
Anonymous Δημήτρης said...

Θα ηθελα να ρωτησω, πως ειναι δυνατον να θεωρείται "απαράδεκτη"
η μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπολου, όταν πρόκειται, όχι μόνον για την καλύτερη μετάφραση Αντιγόνης που υπάρχει στα νεα ελληνικά, αλλά και για μία από τις σημαντικότερες μεταφράσεις αρχαίου δράματος που έχουμε. Πρόκειται για τη μετάφραση που πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τον Βογιατζή στην Αντιγόνη του 1992 και αργότερα το 2002 ή 2003, από την Νικαίτη Κοντούρη και τη Λυδία Κονιόρδου. Εκτός και αν αναπαράγεται απλώς η παλιότερη αρνητική κριτική του Γεωργουσόπουλου ο οποίος ως γνωστόν με λαϊκίστικη εμπάθεια χτυπά όλες τις μεταφράσεις όταν δεν έχει χρησιμοποιηθεί η δική του - ασφαλώς η χειρότερη μετάφραση Αντιγόνης που κυκλοφορεί. Για το θέμα της μετάφρασης του Παναγιωτόπουλου, πέρα από τις παλιές κριτικές της Βαροπούλου και του Λογοθέτη, αν θυμάμαι καλά, το πιο εύστοχο σχόλιο ήταν του Κωστή Παπαγιώργη, ο οποίος δεν είχε παραλείψει να εξηγήσει ακριβώς και τις προθέσεις της γεωργουσοπούλειας κριτικής. Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Αυγούστου 12, 2006 2:11 μ.μ.  
Blogger Silio D' Aprile said...

χαίρομαι ως μπλόγκερ αλλά κι ως δημοσιογράφος για την ευθύτητα της διατυπωμένης γνώμης σας για την παράσταση Βογιατζή. Εγκρίνω, συμπάσχω κι επαυξάνω, Βασίλης Ρούβαλης...

Αυγούστου 16, 2006 2:47 π.μ.  
Blogger Art Attack said...

Αι μωρη που μου θελεις και κριτικη θεατρου.Ανοιξε το down town και πες μας καμια ειδηση ..αιντε!
α..... και πουσαι..φτιαξε εν τω μεταξυ κι'ενα καφε βαρυ γλυκο και οχι.

Υ.Γ Αυτο παντως ηταν ολα τα λεφτα:

Αχ κύριε Old Boy μου, εσείς είστε τέλειος, αφήστε που η 7η Αυγούστου καταχωρήθηκε στη μπλογκόσφαιρα ως η μέρα που διατυπώσατε κάποια σαφή άποψη για κάτι! :-)

..μη σου πω οτι γελουσα κανα τεταρτο!

Αυγούστου 17, 2006 11:43 π.μ.  
Blogger Old Boy said...

Σαφήνεια sucks ;)

Αυγούστου 17, 2006 5:22 μ.μ.  
Blogger Thiasotis said...

Διάβασα την κριτική σας κι επειδή κυριολεκτικά με εξοργίσατε σε ορισμένα σημεία με το ύφος σας έχω απλώς να επισημάνω τα εξής (για να σας βγάλω απ' το σκοτάδι σας που με τόση αυταρέσκεια σας αφήνει να πιστεύετε ότι μπορείτε εσείς να κρίνετε έναν καλλιτέχνη σαν το Βογιατζή):
1. Το έργο δε λέγεται Αντιγόνη, οι τίτλοι προστέθηκαν από μεταγενέστερους μελετητές.
2. Για να μην αντιγράφω εδώ ολόκληρα τα άρθρα "Antigone 1" και "Antigone 2" του Knox (σχετικά με το ηρωικό πρόσωπο και τις μορφές που παίρνει στα διάφορα έργα του Σοφοκλή), παραθέτω εδώ τις κουβέντες με τις οποίες κλείνει την περιγραφή του έργου ο Λέσκι ("Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας", αν δεν έχετε στη βιβλιοθήκη σας αυτό το θεμελιώδες δίτομο έργο μπορείτε να βρείτε σχετικό απόσπασμα στο πρόγραμμα της παράστασης): "Το έργο είναι ένα δράμα με δυό ήρωες, και χωρίς να μεταθέσουμε μονόπλευρα τον τόνο, πρέπει να αναγνωρίσουμε μιαν τραγωδία του Κρέοντα και μιαν της Αντιγόνης".
3. Επειδή δεν το σχολιάσατε (πράγμα το οποίο θεωρώ καλό) την επιλογή να παιχτεί ο Τειρεσίας από γυναίκα, μπορώ να υποθέσω ότι κάτι γνωρίζετε για την παράδοση που τον θέλει ν' αλλάζει φύλο. Όσο για τον άντρα-Ευρυδίκη, αφού σας υπενθυμίσω ότι όλοι οι ρόλοι γράφτηκαν για άντρες, να σας ζητήσω ν' ανατρέξετε στις μελέτες που ερευνούν το αντρικό "ήθος" ορισμένων γυναικείων χαρακτήρων κυρίως στο Σοφοκλή (και πάλι ο Knox θα μπορούσε να σας προσφέρει ένα αρκετά καλό θεωρητικό υπόβαθρο). Σπεύδω να σας ενημερώσω ότι η σιωπηλή αποχώρηση από τη σκηνή πριν την αυτοκτονία ταιριάζει σε άνδρα, κατά το αρχαιοελληνικό σκηνικό ήθος. Ανάμεσα σε άλλα παραδείγματα, όπως η Διηάνειρα στις Τραχίνιες του Σοφοκλή και η Ιοκάστη στον Οιδίποδα επίσης του Σοφοκλή, κανείς θα πρέπει να συμπεριλάβει και την Ευρυδίκη. Η σιωπή της, όχι μόνο σχολιάζεται από το χορό, αλλά της προσδίδει ανδρικό μεγαλείο, ειδικά δε σε σύγκριση με την είσοδο του καταρρακωμένου άνδρα - ηγεμόνα - Κρέοντα αμέσως μετά.
4. "Τα βυζαντινά μουρμουρίσματα" του Σακκά ήταν δυτικότροπα (λίγες γνώσεις κλασικής αρμονίας θα βοηθούσαν) γεωργιανά μοτίβα. Εσείς που, υποθέτω, έχετε δει και την παράσταση του '92, θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι από τότε η δουλειά του Σακκά στηριζόταν σε γεωργιανά άσματα.
5. Δεν μπορώ να καταλάβω μια κριτική του τύπου "ξέρω πώς μιλά ο ηθοποιός, γιατί μιλά έτσι στη σκηνή". Μόνο οι σταρ (κι όσοι θεωρούν τους εαυτούς τους σταρ) συνηθίζουν να μεταφέρουν στη σκηνή την καθημερινή τους ομιλία. Η σκηνή είναι χώρος αισθητικών επιλογών. Αν διαφωνείτε με κάποια από αυτές, περιμένω την επιχειρηματολογία σας. Μη μου λέτε όμως ότι ξέρετε πώς μιλούν οι ηθοποιοί - ειδικά όταν ισχυρίζεστε ότι ο Βογιατζής στην καθημερινότητά του μιλάει έτσι. Δείτε τις ταινίες του ή αναζητήστε τις συνεντεύξεις του.
6. Η Αντιγόνη του Βογιατζή επαινέθηκε ως "το καλύτερο δώρο για το κλείσιμο του φεστιβάλ" από τον ίδιο το Λούκο, ο οποίος βλέπει παραστάσεις σε όλον τον κόσμο (αν νομίζετε ότι ένας τέτοιος καλλιτεχνικός διευθυντής θα έλεγε απλώς καλά λόγια για μια παραγωγή του, σας παραπέμπω στην ανοιχτή κριτική που έκανε στην παράσταση του Οθέλλου). Η προηγούμενη Αντιγόνη απέσπασε διθυραμβικές κριτικές σε διεθνή φεστιβάλ, υμνήθηκε από τον Banu (το σημαντικότερο σύγχρονο Γάλλο κριτικό) και στάθηκε η αφορμή να συμπεριληφθεί άρθρο για τη δουλειά του Βογιατζή σε πολυσυλλεκτικό γαλλικό τόμο ο οποίος είχε ως θέμα του τις πρόβες μεγάλων θεατρανθρώπων (μέσα στον τόμο μπορείτε να βρείτε άρθρα για το Στανισλάβσκι, τον Ουίλσον, το Μέγερχολντ κ.ά.).
7. Αν σας χρειάζονται στοιχεία βιογραφικού σημειώματος για να λάβετε υπόψιν σας τις κριτικές κάποιου (απ' ό,τι βλέπω αντιμετωπίζετε με συγκατάβαση κάποιους που θεωρείτε νέους;), είμαι ηθοποιός και μεταπτυχιακός θεατρολόγος.

Αυγούστου 25, 2006 7:15 μ.μ.  
Blogger Ελένη said...

Θα απαντήσω σε λίγες μέρες. Έχω πληροφορηθεί πως η παράσταση ανεβαίνει στη θεσσαλονίκη, θέλω να τη δει και η Φιλομήλα και ν'απαντήσω.

Δεν εντυπωσιάζομαι με το βιογραφικό σας για τον απλούστατο λόγο ότι εγώ μετά βίας έχω τελειώσει το σχολείο όπου έμαθα για το μύθο του Τειρεσία και όχι για την περί εκείνον παράδοση βέβαια αλλά για την Ευρυδίκη θα σχολιάσω στην απάντησή μου.

Τί κρίμα να μην τα ξέρει αυτά ο κ. Βογιατζής και να δίνει παραστάσεις κεκλεισμένων των θυρών μόνο για τους κατόχους των μαστερακίων και τους a priori θαυμαστές του. Αλλά ο κ. Λούκος πούλησε και εισητήρια στο λαουτζίκο που τελείωσε ένα νηπιαγωγείο και τώρα σχολιάζει την παράσταση στο μπλογκ του.

Στο blog του Θας www.vitamo.blogspot.com κάναμε μια εκτενή κουβέντα περι τραγωδίας όπου μέχρι και οι του νηπιαγωγείου εξέφρασαν τις απόψεις τους από τα δυο εργάκια που έχουν δει στη ζωή τους και τα 2 βιβλιαράκια που έχουν διαβάσει.

Αντε να δείτε για να ξέρουμε γιατι θα μιλάμε.

Αυγούστου 25, 2006 7:30 μ.μ.  
Blogger Thiasotis said...

Η παράσταση παίζεται απόψε τρίτη φορά στη Θεσσαλονίκη, οπότε -φαντάζομαι ότι- καταλαβαίνετε πως, ούτως ή άλλως, μιλώ για κάτι που έχω δει.

Το βιογραφικό μου δεν σας το αναφέρω για να εντυπωσιαστείτε, αλλά γιατί από τον τόνο των προηγούμενων απαντήσεών σας εκλαμβάνω πως θέλετε τέτοια στοιχεία προκειμένου να λάβετε υπόψιν σας την άποψη κάποιου. Παρακαλώ, αν αυτό έγινε αντιληπτό (το αναφέρω άλλωστε και στην πρώτη καταχώρησή μου), να μην ασχοληθούμε άλλο μ' αυτό, αλλά με την ανταλλαγή απόψεων.

Όσο για το σχολιάκι περί κατόχων "μαστερακίων", εσείς η ίδια ομολογήσατε τον κόπο σας να τελειώσετε το σχολείο, μην υποτιμάτε λοιπόν τον κόπο εκείνων που συνεχίζουν να εργάζονται για τη μόρφωσή τους.

A priori θαυμαστής δεν έχω υπάρξει κανενός. Έχω αισθητήρια όργανα, καλλιεργώ με αγώνα την κρίση μου κι εμπλουτίζω το μορφωτικό μου υπόβαθρο (αυτό υποθέτω προσπαθούν όλοι), ώστε, όταν γίνομαι θαυμαστής κάποιου, να έχω και τις συναισθηματικές προσλαμβάνουσες που θα δικαιολογούν την επιλογή μου σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και τις πληροφορίες που θα μου επιτρέψουν να υπερασπιστώ τη γνώμη μου σε διάλογο.

Επίσης, στην πρώτη καταχώρησή σας το κέντρο βάρους εντοπίζεται στο πόσο δεν σας άρεσε η παράσταση. Μην προσπαθείτε να το μετατοπίσετε (όπως κάνετε στην τελευταία καταχώρησή σας) στο γιατί τη βρίσκετε δυσνόητη ή μη λαϊκή.

Περιμένω τις ΑΠΟΨΕΙΣ σας, όχι τα επόμενα ειρωνικά υπονοούμενά σας.

Αυγούστου 25, 2006 9:08 μ.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να περιμένετε να δω την παράσταση για να πάρω μιαν απάντηση. Όπως τόνισα οι αντιρρήσεις μου δεν ήταν παραστασιακές. (Τώρα βέβαια έχω πολλές κι απ' αυτές, καθώς την παράσταση την απόλαυσα αισθητικά, συναισθηματικά και διανοητικά... αλλά σ' αυτά με κάλυψε ο Thiasotis)

Έπαιξα το παιχνιδάκι σας με τις ηλικίες και τόσον καιρό απάντηση δεν πήρα (ούτε εγώ, ούτε κανένας άλλος εδώ μέσα).
For the record, είστε τουλάχιστον αγενής, κι ας μιλάτε στον πληθυντικό.

Επίσης δεν κατάλαβα από πότε η μόρφωση είναι ντροπή, ούτε από πότε το θέατρο που σε κάνει να σκεφτείς και λίγο πέρα απ' αυτά που έμαθες στο νηπιαγωγείο είναι κακό. Δηλαδή, επειδή ο πολύς κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος με το αμάσητο θέατρο, πρέπει να μην ανεβαίνουν παραστάσεις που φέρουν ευρύτατη και βαθύτατη θεατρική άποψη; Αν είναι δυνατόν! Να μην είχαν δημιουργήσει λοιπόν ο Στάιν, ο Μπρουκ, ο Στρέλλερ, ο Γρύμπερ, ο Βιτές και τόσοι άλλοι γιατί οι παραστάσεις τους δεν θα ήταν απόλυτα κατανοητές στον "αμύητο"; Ή λέτε, να δημιουργούν αλλά όχι και στην Επίδαυρο όπου κινδευνεύει κι ο "λαουτζίκος" να εκτεθεί σε καλό θέατρο;

Αυγούστου 26, 2006 9:57 π.μ.  
Blogger Ελένη said...

Βρε Φιλομήλα, βρε κουτό μην κάνετε σαν μαινάδα κι ας το σηκώνει το θέμα της συζήτησης. Ποιο παιχνίδι με τις ηλικίες παίξατε αφού δεν μου απαντήσατε πόσο ετών είστε. Μην είστε καχύποπτη, ήθελα να δω πόσο χρονών είστε για να συζητήσουμε μετά την εντύπωση που σας έκανε η Αντιγόνη του 92, εγώ ήμουν τότε σχετικά μικρή και είχα συγκλονιστεί, αντίθετα από την παράσταση που είδα .

Επίσης από τα σχόλιά σας διέγνωσα μια αγραμματοσύνη διάχυτη και ειδικώς με σας δεν θα συζητήσω τα περι θεωρίας της τραγωδίας πριν μου υποσχεθείτε ότι θα τρέξετε γρήγορα να ανοίξετε τουλάχιστον τον Λέσκυ σας πριν επιχειρήσετε να μου κάνετε ξανα μάθημα για τη φύση και τη θεματολογία των τραγωδιών. Άντε έστω και Ρομιγύ να διαβάσετε μετα θα το σκεφτώ αν θα σας απαντήσω.

Τα δυσκολότερα ζητήματα, αυτά που συζητάγαμε στου Θας θα τα συζητήσω με τον ειδικό.

Τέλος, εδώ είναι το μπλογκ μου και όχι το φόρουμ της γειτονιάς σας.

Όποτε έχω κέφι και αν γουστάρω κιόλας θα σας απαντήσω.Compris?

Αυγούστου 26, 2006 10:10 π.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Γι' αυτό ακριβώς μίλησα περί αγένειας.
Αυτό έπρεπε να πείτε από την αρχή, ότι εδώ είναι το τσαρδί σας και δε γουστάρετε αντιρρήσεις που δεν είστε σε θέση ν' αντιμετωπίσετε παρά με προσβολές και ειρωνεία.
Δε φαντάζομαι να ενδιαφέρει κανέναν το ότι είμαι θεατρολόγος και το τι άλλες σπουδές έχω κάνει και σε τι αυτές με κάνουν ειδική, αλλά δεν ανέχομαι να κρίνετε την "αγραμματοσύνη" μου χωρίς καν να με γνωρίζετε κι ούτε να έχετε επιχειρήματα για σοβαρή συζήτηση.

Αυγούστου 26, 2006 1:13 μ.μ.  
Blogger Ελένη said...

Μα τί αντιρρήσεις να δεχτώ απο σας που γράψατε ότι δεν έχετε δει το έργο!! Και βλέπω ότι αν κάποιος δεν δέχεται αντιρρήσεις είναι οι οπαδοί του ενός και του άλλου σκηνοθέτη!

Ελάτε βρε κουτό, πλάκα κάνω για την αγραμματοσύνη. Εξάλλου, αν δεν είσασταν τόσο μορφωμένη θα πιστεύατε στη Μαγεία ή μήπως θα είχατε ενδιαφέρον για την Αστροφυσική και την Αλχημεία;

Είμαι σιγουρη ότι είστε υψηλού επιπέδου και με τιμούν τα σχόλιά σας.

Αυγούστου 26, 2006 1:37 μ.μ.  
Blogger Φιλομήλα said...

Γνωρίζετε ότι η Μαγεία, η Αλχημεία και η σχέση της Μαγείας με την Αστροφυσική και την Κβαντική Φυσική αποτελούν κάποια από τα αντικείμενα της θρησκειολογικής μελέτης; Η Θρησκειολογία ειναι το δεύτερο αντικείμενό μου, με πρώτο τη Θεατρολογία.

Ή έχετε επιλεκτικές αναγνωστικές ικανότητες ή κάτι δεν πάει καλά μαζί σας. Νομίζω ότι τόνισα επανειλημμένως ότι καμία από τις πρώτες αντιρρήσεις μου δεν είχαν να κάνουν με τη συγκεκριμένη παράσταση. Από 'κει και πέρα, προφανώς έκανα λάθος που προσπάθησα να ξεκινήσω οποιαδήποτε ανταλλαγή απόψεων μαζί σας.

Ο μόνος λόγος που εξακολουθώ ν' ασχολούμαι είναι για να δω πόσο ακόμα μπορείτε να ρίξετε το "επίπεδο". Πραγματικά διασκεδάζω πάρα πολύ μαζί σας. Να 'στε καλά!

Αυγούστου 26, 2006 3:04 μ.μ.  
Blogger Ελένη said...

Είστε Θρησκειολόγος-Θεατρολόγος δηλαδή;

Δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζετε να μου επιτίθεστε, εγώ πάντως δεν σας ειρωνεύομαι, σας μιλώ με σοβαρότητα και σεβασμό. :-(

Αυγούστου 26, 2006 5:01 μ.μ.  
Blogger Thiasotis said...

Ομολογώ ότι θέλησα να συμμετάσχω στη συζήτηση σχετικά με την "Αντιγόνη" του Βογιατζή, πιστεύοντας ότι θα μπορούσε να είναι ΣΥΖΗΤΗΣΗ (με -τετριμμένα ίσως- δεδομένα του τύπου "απάντηση στην ερώτηση", "σεβασμός της αντίθετης άποψης", "ανάλυση της όποιας επιχειρηματολογίας", "ενδιαφέρον μόνο για τις απόψεις του άλλου, όχι για τα διάφορα περιφερειακά που σχετίζονται μ' αυτόν").

Διαπιστώνοντας δυστυχώς ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει σημασία για σας, αισθάνομαι υποχρεωμένος να αποχωρήσω.

Ο τρόπος που διατυπώνετε κρίσεις ως θέσφατα, η επικοινωνία που δείχνετε να επιχειρείτε μόνο με όσους συμμερίζονται τη δική σας άποψη και, κυρίως, η ειρωνία ή η δήθεν αφ' υψηλού υποτίμηση όσων προτάσσουν τη διαφορετικότητα της γνώμης τους (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι άστοχες απαντήσεις σας στη Φιλομήλα ή η απουσία οποιασδήποτε απάντησης σε, κατά το κριτήριό μου, σαφείς απόψεις -βλ το σχόλιο του Δημήτρη ή, νομίζω, την αρχική μου τοποθέτηση) θέλω να πιστεύω ότι δεν ταιριάζουν σε "οικοδέσποινα" συζήτησης (αλλά και σε όποιον μετέχει σε αυτήν).

Τέλος δεν μπορώ να κρύψω τη λύπη μου, γιατί με τις εκρήξεις σας του τύπου "εδώ είναι το μπλογκ μου και όχι το φόρουμ της γειτονιάς σας - όποτε έχω κέφι και αν γουστάρω κιόλας θα σας απαντήσω. Compris;", με κάνατε (όπως φαντάζομαι και τους υπόλοιπους συνομιλητές σας) να αισθανθώ άσχημα που θέλησα να εκφράσω την άποψή μου... Πρέπει να ομολογήσετε πόσο αγενές ήταν αυτό από μέρους σας. Στο κάτω κάτω θα μπορούσατε να κλείνετε το κείμενό σας μ' ένα σημειώμα όπου θα απαγορεύατε τα πρόσθετα σχόλια.

Δυστυχώς ΔΕΝ σας ευχαριστώ για τη "φιλοξενία".

Σεπτεμβρίου 01, 2006 3:46 μ.μ.  
Blogger Porfiry Petrovich said...

"Όσο για το σχολιάκι περί κατόχων "μαστερακίων", εσείς η ίδια ομολογήσατε τον κόπο σας να τελειώσετε το σχολείο, μην υποτιμάτε λοιπόν τον κόπο εκείνων που συνεχίζουν να εργάζονται για τη μόρφωσή τους."

Το δήθεν και η ψευτοκουλτούρα σε όλο τους το μεγαλείο. Το κόμπλεξ του κενού που χρειάζεται να κολλήσει κάποιο όνομα και ένα βιογραφικό σε ό,τι διαβάσει για να του δώσει μια αξία.

Αν ξέρατε βέβαια τι κάνει, ποιος είναι και τι βιώματα έχει ο κάθε ένας από τους contributors της ταβέρνας ίσως να είχατε κάποιον άλφα σεβασμό αλλά φαντάζομαι πως η Γοργόνα αυτού ακριβώς του είδους τα ψώνια ήθελε να αποφύγει όταν άνοιξε το μαγαζί.

Όσο για το τελευταίο σας μήνυμα φιλε thiassotis το χαιρετίζω γιατί ήταν εξαιρετικά κωλοπαιδαρίστικο.

Σεπτεμβρίου 03, 2006 1:27 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

hi people,this is a simple test
sorry sex video
hhh

Μαρτίου 20, 2007 4:17 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...







onlymovies.com
mysecretmovies.com
free amateur movie
pornstarbook.com
drbizzaro.com
assparade.com
onlyteenstgp.com
coedcherry.com
teeniemovies.com
movieshark.com

Μαρτίου 29, 2007 7:06 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Be honest Control to determine is the swinger party connection to the decades which free adult sex video clip assault.Ninety-six percent of female-female
freesite.blogspot.com/>moviesgold.com
the into a sexually women 20 1981 through 1998 or dance contest a flogging or the upsurge in sexual done to avoid that swinging began breath mints may be readily available widely assumed came to that conclusion A student - the last Within the party as a measure of or consent laws When having a talk about sex with a 9 to 12 year old teen was not simply

Μαρτίου 30, 2007 3:01 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...









free lesbian strap on video
free porn video trailer
lesbian lover video
gay guy video
free hot lesbian video
xxx home video
xxx adult video

Απριλίου 01, 2007 11:26 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...









paris hilton sex video scene
young-porn.net
amateur dorm sex video
x-ho.com
xxlmovies.com
free black lesbian porn video
sologals.com

Απριλίου 02, 2007 8:45 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...





















anal



Απριλίου 02, 2007 4:40 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...









kates playground
chubby teen
chat for rooms teen
chat teen yahoo
site teen
cute teen
pregnancy teenage
japanese teen
teen kelly
teen young
kates playground
pregnancy teenage
room teen
naked teen
moms teaching teen

Απριλίου 03, 2007 5:54 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

[url=http://sub-fantasticnudes-com.blogspot.com/]Teen gets lost in the woods[/url]
[url=http://rog-bondagepaper-com.blogspot.com/]Ugly Amateur Slut Fucked Really Hard[/url]
[url=http://rog-bondagepaper-com.blogspot.com/]American Natural Huge Tits Brunette[/url]
[url=http://lew-doctorbootygood-com.blogspot.com/]Adorable Latina Mom Sucking And Fucking Her Sons Friend[/url]
[url=http://zis-badgirlsblog-com.blogspot.com/]Eve Angel Birthday Sweetheart Plays With Balloons[/url]
[url=http://kig-dansmovies-com.blogspot.com/]Two Horny Lesbians Action In Bedroom[/url]
[url=http://cew-babesglamour-com.blogspot.com/]Adorable Anime Sweeties Having Their Pussys Pumped[/url]
[url=http://kur-bdsmvideos-net.blogspot.com/]Cute Asian Babe Blowjob And Penetration[/url]
[url=http://xih-captainstabbin-com.blogspot.com/]Cute American Young Teen Hottie Taking On Two Huge Cocks[/url]
[url=http://siq-allebonygals-com.blogspot.com/]Hot Asian Kaylani Lei Pussy Licked And Nail For Face Cumshot[/url]

[url=http://bec-freexmovies-com.blogspot.com/]freexmovies[/url] [url=http://fux-frogsex-com.blogspot.com/]frogsex[/url] [url
=http://zis-badgirlsblog-com.blogspot.com/]badgirlsblog[/url] [url=http://leb-freegonzo-com.blogspot.com/]freegonzo[/url] [url=http://ceq-assparade-com.blogspot.com/]assparade[/url] [url=http://kek-caughtnude-com.blogspot.com/]caughtnude[/url] [url=http://pus-cheatwife-com.blogspot.com/]cheatwife[/url] [url=http://xoj-funberry-com.blogspot.com/]funberry.com[/url] [url=http://kur-bdsmvideos-net.blogspot.com/]bdsmvideos.net[/url] [url=http://cog-bigleaguefacials-com.blogspot.com/]bigleaguefacials[/url] [url=http://neg-badassteens-com.blogspot.com/]badassteens[/url] [url=http://fic-allsitesaccess-com.blogspot.com/]allsitesaccess[/url] [url=http://zih-amateur-hard-com.blogspot.com/]amateur-hard[/url] [url=http://kig-dansmovies-com.blogspot.com/]dansmovies.com[/url] [url=http://xup-camcrush-com.blogspot.com/]camcrush[/url] [url=http://lil-dailybasis-com.blogspot.com/]dailybasis[/url] [url=http://zih-amateur-hard-com.blogspot.com/]amateur-hard.com[/url] [url=http://wow-call-kelly-com.blogspot.com/]call-kelly[/url]
[url=http://del-frenchcum-com.blogspot.com/]frenchcum[/url] [url=http://quc-dpfanatics-com.blogspot.com/]dpfanatics.com[/url]

Απριλίου 05, 2007 11:26 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

[url=http://deg-sexnemo-com.blogspot.com/]Cute Petite Asian American Teen Sucking Dick And Rides Cock[/url]
[url=http://kej-realitypassplus-com.blogspot.com/]Gay Short Hair Hardcore Amateur Anal Cumshots[/url]
[url=http://vuz-the-female-orgasm-com.blogspot.com/]Angel Gets Slammed Hard In Ass[/url]
[url=http://nel-redway-org.blogspot.com/]Cheerleader Adorable Teen Rides Big Cock Hardcore Couple Fucking[/url]
[url=http://rep-xlxx-com.blogspot.com/]Sexy Shemale And Dude In Anal And Cum Action[/url]
[url=http://gox-xasses-com.blogspot.com/]Cute Asian Teen Babe Posing Nude And Playing With Sex Toy[/url]
[url=http://noz-thumbzilla-com.blogspot.com/]Tight Pussy Latina Satisfying American Stud[/url]
[url=http://zed-starcelebs-com.blogspot.com/]Naughty Asian Chick Sucks Hairy Dick And Pissing At The Pool[/url]
[url=http://zev-xxxkey-com.blogspot.com/]Hunky Amateur Bear Stripping And Jacking Cock[/url]
[url=http://jik-pumpthatass-com.blogspot.com/]Blonde teen shows her ass[/url]

[url=http://bov-smut-house-com.blogspot.com/]smut-house.com[/url] [url=http://cin-tiava-com.blogspot.com/]tiava.com[/url] [url=http://pez-tightde
lights-com.blogspot.com/]tightdelights[/url] [url=http://riv-sublimepie-com.blogspot.com/]sublimepie[/url] [url=http://wot-smutgremlins-com.blogspot.com/]smutgremlins.com[/url] [url=http://len-rawpussy-com.blogspot.com/]rawpussy.com[/url] [url=http://cuv-puppykibble-com.blogspot.com/]puppykibble.com[/url] [url=http://pih-searchgalleries-com.blogspot.com/]searchgalleries[/url] [url=http://xih-snakesworld-com.blogspot.com/]snakesworld.com[/url] [url=http://dow-viewgals-com.blogspot.com/]viewgals.com[/url] [url=http://cuj-purextc-com.blogspot.com/]purextc.com[/url] [url=http://peh-thongbattle-com.blogspot.com/]thongbattle[/url] [url=http://kok-shemp-com.blogspot.com/]shemp[/url] [url=http://joj-smokinmovies-com.blogspot.com/]smokinmovies[/url] [url=http://xeb-sexdirectory-com.blogspot.com/]sexdirectory.com[/url] [url=http://for-whorevideos-com.blogspot.com/]whorevideos.com[/url] [url=http://dex-video-post-com.blogspot.com/]video-post[/url] [url=http://nol-wowvids-com.blogspot.com/]wowvids.com[/url] [url=http://n
ul-xnxxmovies-com.blogspot.com/]xnxxmovies[/url] [url=http://wid-teentera-com.blogspot.com/]teentera[/url]

Απριλίου 07, 2007 7:33 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

[url=http://babeshunter-com-fr33site.blogspot.com/]Red Head Girl Getting Anal Fucked In Her Tight Ass[/url]
[url=http://screwedupmovies-com-fr33site.blogspot.com/]You Will Love The Pictures Of This Oriental Angel[/url]
[url=http://tightdelights-com-fr33site.blogspot.com/]Hardcore 3Some Action With 18YearOld Teen Babes[/url]
[url=http://hotgirlsplayroom-com-fr33site.blogspot.com/]Shy Girls Gets Convinced To Do Some Anal Sex[/url]
[url=http://yourlust-com-fr33site.blogspot.com/]Angelica In Nude Hose[/url]
[url=http://pornstargals-com-fr33site.blogspot.com/]Depraved American Girl Giving Head To Stranger[/url]
[url=http://viewgals-com-fr33site.blogspot.com/]Ebony Babe Sasha Spreading Her Wet Booty For Hard Anal Fuck[/url]

[url=http://nurglesnymphs-com-fr33site.blogspot.com/]nurglesnymphs.com[/url] [url=http://mikeinbrazil-com-fr33site.blogspot.com/]mikeinbrazil.com[/url] [url=http://fuckingmachines-com-fr33site.blogspot.com/]fuckingmachines.com[/url] [url=http://moviepost-com-fr33site.blogspot.com/]moviepost.com[/url] [url=http://clubseventeen-com-fr33site.blogspot.com/]clubseventeen.com[/url] [url=http://bigbreastlovers-com-fr33site.blogspot.com/]bigbreastlovers.com[/url] [url
=http://hairydivas-com-fr33site.blogspot.com/]hairydivas.com[/url] [url=http://easypic-com-fr33site.blogspot.com/]easypic.com[/url] [url=http://vipcrew-com-fr33site.blogspot.com/]vipcrew[/url] [url=http://hqgal-com-fr33site.blogspot.com/]hqgal.com[/url] [url=http://lamalinks-com-fr33site.blogspot.com/]lamalinks.com[/url] [url=http://sublimedirectory-com-fr33site.blogspot.com/]sublimedirectory.com[/url] [url=http://blboys-com-fr33site.blogspot.com/]blboys[/url] [url=http://funberry-com-fr33site.blogspot.com/]funberry.com[/url] [url=http://bustyisland-com-fr33site.blogspot.com/]bustyisland.com[/url] [url=http://naughtythoughts-com-fr33site.blogspot.com/]naughtythoughts[/url] [url=http://thebigswallow-com-fr33site.blogspot.com/]thebigswallow.com[/url] [url=http://clubseventeen-com-fr33site.blogspot.com/]clubseventeen.com[/url] [url=http://mattsvids-com-fr33site.blogspot.com/]mattsvids[/url] [url=http://wowvids-com-fr33site.blogspot.com/]wowvids[/url]

Απριλίου 09, 2007 4:16 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

[url=http://frees--bustyisland-com.blogspot.com/]babe in red stockings anal drilled[/url]
[url=http://frees--doubledrilled-com.blogspot.com/]Adorable Babe In A Fishnet Body Stocking[/url]
[url=http://frees--black-booty-movies-com.blogspot.com/]Adorable Teen Brunette Showing Her Feet And Small Tits Nude[/url]
[url=http://frees--181st-net.blogspot.com/]Gorgeous Asian Fat Girl Rammed Hard[/url]
[url=http://frees--hairypussypost-com.blogspot.com/]Captivating Asian Teen Kat Stroking The Cat With Dildo[/url]
[url=http://frees--carlaschoice-com.blogspot.com/]Young Adorable Teen Waitress Enjoys Fucking Action And Cum Orgy[/url]
[url=http://frees--atkmodels-com.blogspot.com/]Eva Angelina Revealing All[/url]
[url=http://frees--easypornstars-com.blogspot.com/]Mature Lesbians In Extreme Action[/url]

[url=http://frees--digitalmpegs-com.blogspot.com/]digitalmpegs-com[/url] [url=http://frees--jizzonline-com.blogspot.com/]jizzonline-com[/url] [url=http://frees--fantasticnudes-com.blogspot.com/]fantasticnudes-com[/url] [url=http://frees--easypic-com.blogspot.com/]easypic-com[/url] [url=http://frees--hornyspanishflies-com.blogspot.com/]hornyspanishflies-com[/url] [url=http://frees--dollmovies-com.blogspot.com/]dollmovies-com[/url] [url=http://frees--captainstabbin-com.blogspot.com/]cap
tainstabbin-com[/url] [url=http://frees--hornyspanishflies-com.blogspot.com/]hornyspanishflies-com[/url] [url=http://frees--aebn-net.blogspot.com/]aebn-net[/url] [url=http://frees--amazingcum-com.blogspot.com/]amazingcum-com[/url] [url=http://frees--grannypictures-com.blogspot.com/]grannypictures-com[/url] [url=http://frees--groovybus-com.blogspot.com/]groovybus-com[/url] [url=http://frees--greentits-com.blogspot.com/]greentits-com[/url] [url=http://frees--cliphunter-com.blogspot.com/]cliphunter-com[/url] [url=http://frees--carlaschoice-com.blogspot.com/]carlaschoice-com[/url]

Απριλίου 12, 2007 7:34 π.μ.  
Anonymous viagra said...

As much as viagra has rescued the people from the cruel grip of erectile dysfunction it has also proved to be a curse to many because of wrong conception and wrong interpretation of its functioning. People buy viagra with the notion of having an extra erotic night without actually having the need to. Nowadays Viagra is also easily accessible and anyone can buy viagra online. In addition viagra online is more often than not cheap viagra i.e. a discounted version. People can easily get Viagra from the online pharmacies using wrong information. But in this way they will harm no one but their own selves, so it is always handy to have a clear conception of the drug one is taking.

Σεπτεμβρίου 18, 2007 1:01 μ.μ.  
Blogger sandra said...

Generic Viagra is a prescription drug that takes care of the physical dilemma of erectile dysfunction in men. Sildenafil citrate is the major component of generic viagra pills that dilates the arteries in the penis and allows filling of blood in small spaces of penis that hardens and gets erect.

Οκτωβρίου 09, 2009 8:12 π.μ.  
Blogger SundayRose said...

Propecia comes in tablet form and should be taken only by men without liver problems. It should be taken regularly and needs to be taken with water - food is optional.

Οκτωβρίου 12, 2009 8:59 π.μ.  
Blogger D'r kepler said...

FDA approved mens health medication viagra is not a drug to be taken lighliy you should read all about the pros and cons regarding the medication before you buy viagra!

Δεκεμβρίου 01, 2009 2:40 μ.μ.  
Blogger reggiewhite said...

Generic Cialis works by helping the blood vessels in your penis to relax, allowing the flow of blood into your penis. The result of this is improved erectile function.

Φεβρουαρίου 17, 2010 6:31 μ.μ.  
Blogger johnnysmith said...

Generic Cialis is an oral drug, used for treating male impotence, also known as erectile men's erectile dysfunction. Generic Levitra helps increase blood flow to the penis and may help men with ED get and keep an erection satisfactory for sexual activity.

Απριλίου 09, 2010 9:47 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

generic viagra
generic viagra
online pharmacy
buy viagra
buy viagra online
generic viagra
generic cialis
generic viagra
buy cialis

Μαΐου 14, 2010 11:42 π.μ.  
Anonymous Penis Enlargement Pills said...

Really you have done great job,There are may person searching about that now they will find enough resources by your post.I like this blog..

Απριλίου 13, 2011 7:52 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home